انجمن بازیهای رایانه ای استان مرکزی

تحلیل بازیهای رایانه ای، آموزش ساخت بازیهای رایانه ای

انجمن بازیهای رایانه ای استان مرکزی

تحلیل بازیهای رایانه ای، آموزش ساخت بازیهای رایانه ای

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حضور مینایی رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای، شهرام ملکی نیا مدیر روابط عمومی شرکت رایان پیشرو و حسین احمدی تولید کننده بازی شتاب در شب در برگزار شد.


در ابتدای نشست حسین احمدی تولید کننده بازی «شتاب در شب» در رابطه با تولید این بازی گفت: تولید این بازی از سال 87 آغاز شده و ما طی این سال ها به دنبال بومی کردن تکنولوژی بازی سازی بودیم و از نرم افزارهایی استفاده کردیم که این قابلیت بومی سازی را داشت. این بازی با حمایت بیناد ملی بازی های رایانه ای تکمیل و به مرحله تکمیل و عرضه رسید.

وی با اشاره به اینکه این بازی کپی، هیچ بازی خارجی نیست، اظهار داشت: سعی شده که به صورت خلاقانه و مناسب با ذوق و سلیقه گیمرهای ایرانی استفاده کرد.

شهرام ملکی نیا مدیر روابط عمومی شرکت رایان پیشرو در ادامه گفت: شرایط لازم و استاندارد برای تبلیغات و بازاریابی این بازی در کشور انجام شده و امیدوارم بتوانیم از توزیع قابل توجهی در این زمینه برخوردار باشیم. برای جذب بیشتر مصرف کننده، به زودی تیزر تبلیغاتی این بازی از شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد.

مینایی رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین اظهار داشت: شتاب در شهر یکی از پروژه های خوب بنیاد ملی بازی های رایانه ای بوده و توسط بچه های شهرستانی طراحی و تولید شده است. این بازی نشان می دهد که بنیاد تنها به پایتخت توجه نکرده و برروی طرح هایی که از استان های دیگر نیز می آید سرمایه گذاری می کنیم. این یک بازی مسابقه ای بوده که در ایران بعد از فوتبال در رتبه دوم علاقه مندی مخاطبان بازی های رایانه ای قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای تصریح کرد: طی مدت فعالیت این مرکز تولید 100 بازی مورد حمایت قرار گرفته و از این میان بیش از 30 بازی در کشور توزیع شده، بیش از 16 بازی مرحله ساخت آن به پایان رسیده و در مرحله توزیع است. پیش تولید 30 بازی به پایان رسیده و 25 بازی نیز به مرحله تولید رسیده است.

وی ابراز داشت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای در منطقه مقام اول و در آسیا مقام 5 را کسب کرده و برای ارتقاء جایگاه خود باید به دنبال حمایت مالی باشیم. اما متاسفانه بودجه این بنیاد در سال جاری بیش از 90 درصد کاهش یافت، در حالی که در سال حمایت از کار و تولید ملی انتظار داشتیم تا از این بنیاد و تولیدات آن حمایت بیشتری صورت گیرد.

مینایی با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود تا سه مقوله شناخت، برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بازی های رایانه ای برای مسئولان روشن شود، ادامه داد: مسئولان دولتی و مدیران بخش خصوصی زمانی که از پتانسیل بازگشت سرمایه توسط بازی های رایانه ای اطلاع کسب کنند، بی شک حمایت های مناسبی را انجام خواهند داد.

وی یکی از مهمترین اتفاقاتی که این بنیاد دنبال می کند را ایجاد رشته های دانشگاهی بازی های رایانه ای دانسته و گفت: در حال حاضر در مرحله کاردانی است اما امیدوار هستیم این رشته را به کارشناسی و ارشد نیز برسانیم.

وی اظهار داشت: هر چند بنیاد ملی بازی های رایانه ای هر سال در نمایشگاه های مختلف خارجی شرکت می کرد، اما امسال به دلیل کمبود بودجه به نمایشگاه های خارجی از جمله امارات، فرانسه و کره شرکت نکردیم. اما با حضور در نمایشگاه های داخلی شرایط برای برقراری ارتباط با شرکت های خارجی را فراهم کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد