انجمن بازیهای رایانه ای استان مرکزی

تحلیل بازیهای رایانه ای، آموزش ساخت بازیهای رایانه ای

انجمن بازیهای رایانه ای استان مرکزی

تحلیل بازیهای رایانه ای، آموزش ساخت بازیهای رایانه ای

اصطلاحات و تعاریف تیم های بازی سازی

  تاریخچه ورود هنر در صنعت بازی های رایانه ای:

 در روزهای اولیه از توسعه بازی یک هنرمند به تنهایی می توانست تمام پس زمینه و مراحل  را برای تولید یک بازی انجام دهد.در اواسط دهه 1980 یک تیم از حداکثر سه نفر که در زمینه ی هنری بازی رایانه ای کار میکردند تشکیل شد.در اوایل دهه 1990 هنر در بازی رایانه ای به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت و در بین سالهای 1994- 1997 نقش هنرمندانی که کار سه بعدی انجام میدادند برجسته شد.پیش از آن در این صنعت نقش هنرمندانی که به صورت دو بعدی کار میکردند مطرح بود.

 برداشت کلی:

این بخش احتیاجات توسعه هنر در زمینه ی بازی های رایانه ای را شامل می شود.رسانه ها تاثیر قابل توجهی با استفاده از تصاویر بر روی مخاطبان دارند.چرا که آثار هنری را میتوان از قبل و به صورت پیش نمایش به مخاطبان نشان داد.در صورتی که گیم پلی به این شکل نیست و نمیتوان پیش از تولید بازی آن را نمایش داد.

ادامه مطلب ...

Call of duty 2

     

تاریخچه: پس از موفقیت نسخه اول و استقبال کم نظیر از این بازی مدیران تولید نسخه اول به فکر تولید نسخه دوم این بازی افتادند.نسخه دوم با همان سبک یعنی اکشن و تیر اندازی اول شخص و حفظ ایده های موجود از قبیل گروهی بودن بازی، هدایت تانک و ضد هوایی.

تحلیل گیم پلی:بازی از نظر گیم پلی تقریبا  شبیه به نسخه اول می باشد و در واقع بر روی داستان بازی تغییر بیشتری ایجاد شدهشجاعت و شهامت نیروی های متفقین را به زیبایی در برابر فاشیست ها و نازی ها نشان می دهد که هر بازیکننده ای با دیدن آن کاملا تحت تاثیر وقایع اتفاق افتاده در جنگ جهانی دوم قرار میگیرد.مراحل جالبی به این نسخه اضافه شده که نبرد تونس،شمال مصر و صحرای لیبی از نمونه های بارز آن هستند که جالب و بدیع طراحی شده اند.

ادامه مطلب ...

Call of duty 1

                                                                                                                      

تاریخچه:این بازی با نام ایرانی ندای وظیفه در سال 2003 تولید و در همان سال به عنوان

 برترین بازی سال انتخاب شد که جزو محبوب ترین و پرفروش ترین بازی های اکشن سال 2003 محسوب می شود.

تحلیل گیم پلی:این بازی در سبک اکشن و تیر اندازی اول شخص می باشد که ایده خلاقانه آن به حملات گروهی و امکان وجود یارانی در بازی می باشد که برای بازی کننده یک حس اعتماد به نفس و شجاعت می بخشد و تا حدودی ترس در برابر دشمن را تعدیل می کند. با وجود سلاح های مختلف شبیه سازی شده جنگ جهانی بر کیفیت و محبوبیت بازی افزوده شده.

تحلیل داستان:در این بازی شما در نقش سرباز ارتش های آمریکا، شوروی و انگلیس قرار می گیرید که در ماجرای جنگ جهانی دوم با ارتش ژرمن ها به مبارزه می پردازید. بازی در محیط سینمایی به گونه ای ساخته شده است که بازیکن را مستقیما در فضای بازی و به جای شخصیت اصلی قرار می دهد. در این بازی، شما طعم واقعی جنگ با تمام خصوصیاتش را خواهید چشید. محیط های مختلف جنگ جهانی مانند جنگل، صحرا، برف،

ادامه مطلب ...

call of duty

ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی متن حاضر تحلیل سری بازی محبوب کال آف دیوتی هست که با توجه به مطالب گرد آوری شده و انجام بازی به ویرایش آنها پرداختم و در اختیار شما عزیزان قرار داده تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده نمایید.مطلب دیگر درباره کدهای تقلب می باشد که بنده فقط بخاطر راحتی شما از سایر سایت ها وارد نموده ام و خودم اصولا هیچ گاه از کد تقلب استفاده نمیکنم امیدوارم اگر خطایی در اجرایی کد ها بود مرا ببخشید.لینک دانلود هر بازی هم در پایان تحلیل بازی برای شما عزیزان قرار داده ام.

با تشکر، مدیریت سایت:   میلاد متقی 

ادامه مطلب ...

دانشگاه علمی کاربردی گیم با هدف تربیت نیروی متخصص

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تربیت نیروی کارآمد متخصص در حوزه 

گیم  را از اهداف راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی به فلسفه تشکیل دانشگاه جامع علمی کاربردی گیم اشاره کرد و گفت: این دانشگاه دانشجو را در خلاء نمی گیرد بلکه  برای رفع یک نیاز واقعی در کشور و ایجاد مهارت جدیدکه  مورد نیاز جامعه است دانشجو می پذیرد.
وی با بیان اینکه ایجاد ظرفیت برای تولید بازی رایانه ای با بهره گیری از دانش گیم موثر است، توضیح داد: دانشجویان جامع علمی کاربردی گیم باید با کسب علم و دانش پس از پایان دوره آموزشی  بازی ساز شوند و قرار است تخصص حرفه بازی سازی را  پیدا کنند.

ادامه مطلب ...

ضعف کارگردانی در بازیهای رایانه ای و راه حلی برای برطرف کردن آن

مجید نوردوست                                                                   
صنعت بازی‌سازی برخلاف چیزی که از ظاهر آن استنباط می‌شود، دارای چالش‌های زیادی است و به ‌افراد متخصص زیادی نیاز دارد تا بتوانند یک پروژه بزرگ را هدایت کنند و وظیفه رهبری بخش‌های مختلف آن را به دست بگیرند. بازی
های رایانه‌ای برخلاف آنچه که در کشور شاهد آن هستیم، با برنامه‌ریزی بهتری ساخته می‌شوند و کنترل آنها را افرادی به‌دست می‌گیرند که می‌توانند از نظر مدیریت و هدایت منابع مالی و انسانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. فردی که بتواند در یک بازی روی تمام فعالیت‌ها نظارت داشته باشد،Creative Director  نامیده می‌شود. او فردی است که روی تمام نفرات تیم بازی‌سازی نظارت می‌کند و مسئولیت تمام بخش‌های ساخت بازی را به دست می‌گیرد. Peter Molyneux) کن لوین(Ken Levin)  و شیگیرو میاموتو(Shigeru Miyamoto)  ازجمله افرادی هستند که توانسته‌اند بازیهای بزرگی را خلق کنند. در حالت کلی می‌توان کسی که در سمت Creative Director  فعالیت می‌کند را به عنوان خالق بازی نام برد. سمت Creative Director بسیار مهم است و نقش کلیدی در ساخت بازی ایفا می‌کند. او باید روی حالت گرافیکی بازی، داستان، صحنه‌پردازی‌ها و صداگذاری و سایر قسمت‌های بازی نظارت داشته باشد و کیفیت آنها را کنترل کند. او فردی است که ایده‌های اصلی ساخت یک بازی را بیان می‌کند و در واقع ساختار اصلی آن را شکل می‌دهد. از مهارت‌های معمول فردی که به عنوان Creative Director فعالیت می‌کند می‌توان به دانستن زبان برنامه‌نویسی، خلق المان‌های هنری و مهارت در نویسندگی اشاره کرد. اما کسی که به عنوان Creative Director  انتخاب می‌شود، ‌تجربه سال‌ها فعالیت در بخش‌های مختلف صنعت بازی‌سازی را به‌همراه دارد. او باید فردی باشد که بتواند به خوبی اطلاعاتش را با دیگران به اشتراک بگذارد. چرخه‌ای در صنعت بازی‌سازی دنیا وجود دارد که تمام افرادی که وارد آن‌ می‌شوند، باید آن را پشت ‌سر بگذارند. باید در این صنعت آنقدر فعالیت کنید و با تمام بخش‌های آن آشنا شوید که بتوانید کم‌کم کنترل یک پروژه را به‌دست بگیرید.
اما صنعت بازی‌سازی درکشور ما چقدر با این سیستم آشنا است؟ صنعتی که رفته‌رفته 10 ساله می‌شود، باید چنین افرادی را درخودش داشته باشد. اما اکثر استودیوهای بازی‌سازی داخلی از نبود دانش کافی بازی‌سازی رنج می‌برند. هرچقدر هم که جوانان با انگیزه این سرزمین سعی کنند با مشکلات و سختی‌های مالی مبارزه کنند، نبود دانش کافی را نمی‌توان به راحتی نادیده گرفت. برای پیشرفت صنعت بازی باید افرادی را تربیت کرد که بتوانند با آگاهی از حداقل دانش‌های روز، توانایی کنترل یک تیم‌ بزرگ را داشته باشند. شرکت در کارگاههای آموزشی خارج از کشور و نمایشگاههای بازی‌سازی بزرگ که از بازی‌سازان مطرح برای بررسی ساخت بازی
های مختلف دعوت می‌کنند، می‌تواند کمی به پیشرفت این صنعت کمک کند. اما یک راه حل دیگر می‌تواند این باشد که از افراد کلیدی صنعت‌ بازی‌سازی دنیا برای شرکت در پروژه‌های بازی‌سازی داخلی دعوت شود. می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در این قسمت نه تنها از دانش این افراد برای ساخت یک بازی باکیفیت استفاده کنیم، بلکه توانسته‌ایم دانش آنها را به داخل کشور بیاوریم و افرادی را تربیت کنیم که بتوانند در اندازه‌های بین‌المللی کار کنند. رشد و شکوفایی صنعت‌بازی در کشور ما به این موضوع بستگی دارد که تا چقدر می‌توانیم از دستاورد‌های روز استفاده کنیم. استفاده از افرادی که تجربه ساخت بازیهای بزرگ را دارند، می‌تواند یکی از راهکارهای بسیار مفید باشد. باید بتوانیم در کشور افرادی را پرورش دهیم که با دیدی هنری، تکنیکی و سینمایی به پروژه ساخت یک بازی نگاه کنند. البته هستند افرادی که می‌توانند چنین‌ کارهایی انجام دهند، اما به دلیل سیاست‌های اشتباه از این صنعت نوپا کنار گذاشته‌اند. صنعت بازی‌سازی کشور را دیگر نباید نوپا بنامیم. باید آن را مانند فرد جوانی نگاه کنیم که نیاز به انگیز و فردی دارد که از استعدادهای آن استفاده کند. اگر دید حرفه‌ای مانند ورزش به صنعت بازی‌سازی داشته باشیم، می‌توانیم افرادی را به عنوان کارگردان یک بازی پرورش دهیم. یکی از بخش‌هایی که باعث شده بازیکنان ایرانی نتوانند با عنوان‌های ساخت داخل ارتباط برقرار کنند، کمبود حالت سینمایی، عدم هیجان کافی، نبود داستان زیبا و... است که طبیعتا یک کارگردان خوب می‌تواند تا اندازه زیادی این مشکلات را برطرف کند. حتی می‌توانیم از کارگردان‌های سینمای داخل نیز برای ساخت بازیها استفاده کنیم. از آنجایی که فاصله صنعت بازی با سینما روز‌به‌روز کمتر می‌شود، می‌توان از افراد متخصص در زمینه ساخت فیلم برای تولید بازی نیز استفاده کرد.

ادامه مطلب ...

تاثیر بازی های رایانه ای بر کودکان و نوجوانان

آنچه بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته خود می کند، بازی های رایانه ای است.

پیشرفت کیفیتی این بازی ها به فاصله ی کوتاهی در ایران رواج یافته و بازار اسباب

بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود در آورده است.
اثر بازی های رایانه ای بر کودکان و نوجوانان
پدیده ی جدید دانش بشری که تقریباً در همه ی شئون زندگی اسنان راه یافته است. 

 همچون دیگر ساخته های دست بشر دو رو دارد که یک روی آن استفاده صحیح در  

کارها و کمک به رشد و سعادت بشر است و روی دیگر آن استفاده غلط است که 

 معمولاً جز در موارد علمی و شغلی از آن استفاده می شود.
آنچه بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته خود می کند، بازی های رایانه ای است. پیشرفت کیفیتی این بازی ها به فاصله ی کوتاهی در ایران رواج یافته و بازار اسباب بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود در آورده است.

ادامه مطلب ...

برنامه نویسی موتور بازی های رایانه ای

این گرایش هدف اصلی خود را در تربیت نیروهای متخصصی قرار داده است که با مفاهیم و قواعد توسعه موتورهای بازی‌سازی آشنا باشند و به دلخواه خود بتوانند در آینده‌ی به توسعه موتور، میان‌افزار ، چارچوب یا کتابخانه‌های لازم در زیرساخت‌های فنی بازی‌سازی دست بزنند. بدیهی است که به دلیل سختی زیاد و پیچیدگی فراوان این گرایش، صرفا دانشجویان با پیش‌زمینه‌ی لازم علمی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت. افرادی که قصد تحصیل در این گرایش را دارند باید بدانند که برای موفقیت در آن باید زمان و تلاش فراوانی نیز به این گرایش اختصاص دهند.

ادامه مطلب ...